Leírás
A KARD ÉS KORONA komoly startégiai, történelmi játék
A játék történelmi háttere 1301-ben veszi kezdetét. A Magyar Királyság vérzivataros időket él, az Árpád-ház utolsó királya, III. András valószínűleg mérgezés áldozata lett, de hatalma már jelképes volt. A valódi erő a tartományurak kezében összpontosul, akik igazi kiskirályokként kormányoznak saját területeiken. Független külpolitikát folytatnak, egymás ellen is hadat viselnek, ha érdekeik úgy kívánják, és döntéseikbe már nincsen beleszólása a központi vezetésnek. Formálisan ugyan nem, de gyakorlatilag az ország több részre szakadt.Ebben a vérzivataros évtizedben zajlik a játék, amelynek a királyi korona megszerzése a célja, és erre 8 vagy 12 év áll rendelkezésre.
A játékosok a tartományurak, akik közül, ha valaki akkora erőre tesz szert, amellyel centralizálja az országot, a magyar rendek a fejére teszik a Szent Koronát. A játékot többféleképpen lehet megnyerni, amiben a csaták mellett a jó stratégiának és a diplomácia fortélyainak is kiemelkedő szerepe lesz.